دکتر رجایی: موتورهای توسعه هرکشورمغزهای متفکرو نیروی انسانی آن می باشد
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

دکتر محمد رجایی محمد رجایی نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد اظهار داشت؛ تقدیر از معلم و مقام معلمی به نوعی تقدیر از علم و آگاهی و دانش می باشد و دین اسلام نیز اهمیت زیادی به دانش اموزی و و علم داده به طوری که ما در قرآن و روایات و احدایث زیادی در این رابطه داریم

وی ادامه داد؛ هدف از علم و دانش اموزی خدمت به جامعه و پیشرفت جامعه می باشد و زمان قبلا در بعد زمانی خاص به هزینه های آموزش و پرورش و دانشگاهها به عنوان هزینه مصرفی نگاه می کردند و هرجا که با کمبود بودجه مواجه می شدند به سراغ این مراکز می رفتند ولی در حال حاضر مراکز تعلیم و تربیت عامل پیشرفت هر کشور محسوب می شود. .
وی گفت؛ موتورهای رشد و توسعه هر کشور مغزهای متفکر و نیروی انسانی آن می باشد و اگر نیروی متخصص و کارا در کشور وجود داشته باشد ازهر ریالی بهترین استفاده خواهد شد و نقش معلم در این امر بسیار مهم و اثر گذار می باشد.
وی ضمن اشاره به نقش معلم گفت؛ استاد و معلم می توانند هم در جهت دانش افزایی و هم در جهت علم دینی و ایمانی دانشجویان خود تلاش کنند وگام های بلندی در جهت ارتقای علمی و فکری بردارند لذا علاوه بر تکریم معلمین باید زمینه برخورداری از زندگی آبرومند را برای آ نها فراهم کرد.
رجایی گفت؛ معلمی یک عشق می باشد و نباید کاسب کارانه به این شغل نگاه کرد و در عین حال وظیفه جامعه این است که به نیاز های مادی آن ها توجه کند.
وی ادامه داد؛ در مراکز آموزشی بیش از آن که به ابعاد کمی توجه شود باید گسترش ابعاد کیفی را مدنظر قرار دهند به طوری که اگر ما بتوانیم 5 دانشجوی دکترای زبده تربیت کنیم، بسیار ارزشمند تر از فارغ التحصیل شدن تعداد زیادی دانشجو که از کیفیت خوبی برخوردار نباشند می باشد




:: بازدید از این مطلب : 1105
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: